5 עקרונות מהירים לניהול מלאי נכון

הצטברות מלאי עלולה להביא להצטברות מלאי מת שדורש שטח אחסון, זריקות של מוצרים פגי תוקף, הזמנות כפולות (מוצר קיים במלאי ומזמינים מוצר חדש) ועוד.

מלאי מהווה את אחד הנדבכים המרכזיים בפעילות מסעדות שלעיתים לא מקבל את תשומת הלב הנדרשת.
ניהול מלאי נכון יכול להוביל לירידה לניצול נכון של חומרי הגלם, צמצום זריקות, מניעת גניבות ושיפור ה- Food cost.
הדרך הנכונה והמהירה לנהל מלאי הינה באמצעות מערכת רכש ייעודית המותאמת לתחום העיסוק ונגישה און ליין מכל מקום.

מצ"ב 5 עקרונות מהירים לניהול מלאי נכון במסעדה שלכם :

1. נהלים מסודרים לביצוע הזמנות

  • נהלו את הספקים לפי ימי הזמנה, אספקה והערות מיוחדות (מינימום להזמנה וכו')
  • הגדירו לכל ספק את רשימת המוצרים והכמות הנדרשת במלאי
  • הגדירו ספקי גיבוי מהם ניתן לבצע השלמות
  • בצעו מעקב שההזמנות אכן מתבצעות לפי הנוהל

2. הקפידו להשוות בין הסחורה המתקבלת לרשימות שלכם

   בדיקה של סחורה שסופקה מול ההזמנה המקורית מציפה :

  • טעויות באספקה
  • תמחור לא נכון של מוצרים (בדגש על תחליפיים)
  • החזרות מוצרים און ליין
  • השלמות מוצרים מיידיות ולא באמצע סרוויס 
  • ניהול נכון של זיכויים

3. צמצמו את האפשרות שמוצרים יתקלקלו על ידי אחסון מיידי

אחסון לא נכון של מוצרי מזון דוגמת בשר, דגים ומוצרי חלב עלול להביא לזריקות מלאי. 

  • נהלו רישומי תאריכים על גביי קופסאות בפס העבודה
  • אחסנו מוצרים בקירור מיד לאחר אספקה
  •  בצעו הזמנות מספקים עם טווחי אספקה מיידים
ניהול מלאי נכון
ניהול מלאי נכון

4. סדרו את המוצרים לפי שיטת FIFO

עבודה בשיטת (FIFO (FIRST IN FIRST OUT תעזור לשמירה על טריות המוצרים ותצמצם זריקות.
בכל אחסון סחורה חדשה שנתקבלה , העבירו את הסחורה הישנה לקדמת המדף ואת החדשה תעבירו לאחור.

5. עץ מוצר

  • הגדירו עצי מוצר לכל מנה בתפריט כולל כמות ופחת 
  • עבדו לפי מתכונים קבועים תוך שימוש בכלי מדידה 
  • בצעו השוואות בין הצריכה בפועל של המוצר לבין הצריכה הנדרשת לפי עץ המוצר

לסיכום , אימוץ חלקי / מלא של עקרונות אלו יביא לשיפור בפעילות התפעולית , לצמצום זריקות ובזבוז ולשיפור משמעותי ב Food cost

רוצה להצטרף?